VAKANTIE! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Renske en Dagmar - WaarBenJij.nu VAKANTIE! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Renske en Dagmar - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!

Blijf op de hoogte en volg Renske en Dagmar

29 Mei 2017 | Tanzania, Arusha

Haii mensen,

Nou elke week een blog schrijven is niet gelukt. Oeps..
Maar de tijd vliegt ook als je hier zit.

De stage is alweer voorbij. De vakantie kan nu echt beginnen! Over 10 dagen is de moeder van Renske er al en over twee weken zijn de ouders en broer van Dagmar er. Voor je het weet zitten we weer thuis op de bank.

Maar goed de laatste weken stage waren heel leuk!
Dagmar heeft nog op de surgery, verlosafdeling en SEH gestaan. Natuurlijk weer veel dingen meegemaakt en gezien, maar dat is hiervoor allemaal al wel beschreven. De laatste twee weken van de stage is Renske terug gekomen naar het ziekenhuis en hebben we de laatste week samen afgesloten.

Verder zijn we nog op safari gegaan! Heel vet. Helaas niet de big 5 gespot. Wel de big 4, namelijk de neushoorn, olifant, leeuw en de buffel. Hopelijk gaan we de luipaard nog zien in de volgende safari met onze familie. De safari is echt een aanrader om te doen in Afrika. Wauw wat een ervaring. Je voelt je zo machtig in zo'n grote jeep, scheuren over de vlakte. We zijn naar Serengeti en Ngorongoro. Twee van de mooiste parken van Tanzania.
We begonnen om 6 uur zaterdagochtend.. Na een rit van 8/9 uur kwamen we dan het park Serengeti binnen. Wauw wat een andere omgeving dan wat je gewend bent in Arusha. Een heeele grote vlakte. Daar hadden we ook direct de eerste leeuwen en olifanten gezien. Heel gaaf om ze in het wild te zien in plaats van achter de tralies in een dierentuin. We gingen die dag direct het park door. Veel dieren gezien (vooral ook veel vogels). Het bijzonderste waren de leeuwen die heel dicht voor de auto langs liepen. Wauw. Die nacht overnachten we in het park. Ik herhaal in het park. Toen vertelde de gids en de driver ook nog even dat er hyena's rond de tent liepen. Nou genieten. Wij natuurlijk helemaal de slappe lach van de zenuwen.. Kwam de gids bij ons aan de tent of we even stil wouden zijn. Oeps sorry people. Toen we opstonden om 5 uur 's ochtends konden we de melkweg zien! Ja ik zeg het nog een keer, WAUW. We zaten om half 6 weer in de auto om de jacht en de zonsopgang te zien. Na nog even door Serengeti gereden te hebben zijn we vertrokken naar Ngorongoro, de krater. Totaal anders dan Serengeti. Maar ook heel gaaf. In Serengeti is het heel vlak en kaal, meer een savanne. Ngorongoro is heel groen en kleurrijk. Vruchtbaar door de vulkaan. We zijn voordat we Ngorongoro binnenkwamen wezen slapen op de rand van de krater. Kneiter koud. Damn, we hebben geslapen in twee vesten een hempje shirtje een joggingbroek en sokken. Maar het was het zeker waard. De volgende dag reden we de krater in (de jeep had enigszins wat complicaties, raam eruit en de ruitenwissers deden het niet meer). In Serengeti had je zo'n oneindig gevoel. In Ngorongoro had je dat totaaal niet. Je zag natuurlijk ook de randen van de krater. Ngorongoro was heel gaaf, hier hebben we de nijlpaarden en de neushoorn gezien. Na zes uur in het park te zijn geweest zijn we weer naar huis gereden. Was een zeer stille tocht haha.

Het weekend na de safari hebben we een rustig weekend gehad. We zijn nog een keer naar de hotsprings geweest. Heerlijk gerelaxt.

We zijn in de een na laatste week nog naar de masai stam geweest om een voorlichting te geven over brandwonden. Heel interessant om te horen wat zij doen met een brandwond. Ze smeren er de gekste dingen op. Mest, zand, zout, honing, melk. dierenvet, laat staan alles behalve water.. Heel bijzonder om die mensen zo'n voorlichting te geven.

Nu begint dus eigenlijk onze vakantie. Even kijken wat we nog met zijn tweeën willen doen en dan is het alweer bijna voorbij. Zo voelt het eigenlijk al wel. Nog maar twee weken in Arusha met zijn tweeën. WOW. Alweer drie maanden voorbij.

Dit was wel een korte blog. Excuses maar alles over de stage is zo goed als verteld.

Owja en natuurlijk zijn we ook weer lekker wezen stappen. We hebben veel mensen gedag gezegd die hier in het huis hebben gezeten, maar ook veel mensen weer verwelkomd. Afgelopen weken was dus een beetje een wisseling van mensen.

Nou geniet van het lekkere weer!

Bye x

• 29 Mei 2017 - 17:58

Ingrid:

He,he,

• 29 Mei 2017 - 18:25

Ingrid:

Lang naar uitgekeken, en eindelijk daar is de laatste update. Wat een geweldige ervaring, wat hebben jullie vanaf eind Februari giga veel mee gemaakt. Zoals ik al vaker gezegd heb; dit zouden veel meer studenten moeten doen. Once in a lifetime! Ik verheug me enorm op 9 juni. Dan begint mijn avontuur en ga ik aanschouwen waar jullie zo mooi over verteld hebben. Nog even de laatste verslagen afmaken, genieten van de rest van de vakantie en tot 10 juni.
    Ps; best handig dat de ruitenwissers het niet doen als er toch geen ruit inzit! ;)
    Ps 2: hoop dat mijn reactie nu wel geplaatst wordt anders moet ik poging 3 wagen.

• 31 Mei 2017 - 14:50

Ellen:

Hallo meiden,
    Daar is ie dan de blog. Leuk dat jullie er toch nog een schrijven.
    Over twee weken zijn we al bij jullie in Arusha.
    Ben heel nieuwsgierig naar waar en hoe jullie daar gewoond en gewerkt hebt.
    We hebben er veel zin in en tot gauw.
    Lieve groet, Ellen.

• 04 Juni 2017 - 21:20

Oma Dagmar:

Lieve Meiden
    Weer goed om te horen hoe leuk jullie het hebben en dat je nu geniet van de vakantie, na alle indrukken van de stages. Ik verlang ernaar om je straks terug te zien en ben natuurlijk hartstikke benieuwd wat je allemaal hebt te vertellen. Geniet nog even van je vakantie, ik zou je daar graag bezoeken lijkt mij ook een geweldig land. Leuk dat papa en mama en Thijs komen en samen nog even vakantie kunt vieren. Geniet er nog van samen.
    groetjes ook aan Renske

heel veel liefs van Oma.